مقدمه

در مقالات قبلی این سری، به اهمیت شبکه‌های گراف، مفاهیم گراف، چگونگی استفاده از تصویرسازی گراف در تحقیقات تقلب و اثربخش‌تر شدن آن، و چگونگی کار گراف‌ها در تشخیص تقلب پرداختیم. در این مقاله، به نیاز به یک پلتفرم خدمات گراف و چگونگی کار آن می‌پردازیم.

در عصر حاضر، اتصالات داده می‌توانند ارزش تجاری قابل توجهی ایجاد کنند. برای درک روابط بین کاربران در شبکه‌های اجتماعی آنلاین، روابط بین کاربران و محصولات در تجارت الکترونیک، یا درک روابط اعتباری در شبکه‌های مالی، توانایی درک و تحلیل حجم زیادی از داده‌های با ارتباطات بالا برای کسب‌وکارها به اهمیت افزوده می‌شود.

با افزایش حجم داده‌های مشتری، تیم GrabDefence باید به طور مداوم قابلیت تشخیص تقلب در دستگاه‌های تلفن همراه را برای شناسایی پیشروی حضور کاربران تقلبی یا مخرب ارتقا دهد. حتی تراکنش‌های مالی ساده بین کاربران باید برای چرخه‌های تراکنش و پول‌شویی نظارت شود. برای پیشگیری از شناسایی همچین سناریوهایی، ما به یک پلتفرم خدمات گرافی برای کمک در کشف اتصالات داده نیاز داریم.

زمینه

همانطور که در یک مقاله قبلی ذکر شد، یک گراف نمایندگی مدلی از ارتباط داده‌ها است و با ترکیب انتیتی‌ها و روابط، دانش را به صورت ساختاری نگه می‌دارد. به عبارت دیگر، گراف‌ها دارای تفسیر طبیعی از داده‌های مرتبط هستند و فناوری گراف نقش مهمی را ایفا می‌کند. از روزهای ابتدایی، شرکت‌های فناوری بزرگ شروع به ایجاد زیرساخت‌های فناوری گراف خود کردند که برای استخراج روابط اجتماعی، جستجوی وب و سیستم‌های مرتب‌سازی و توصیه با موفقیت تجاری عالی استفاده می‌شوند.

با توسعه فناوری گراف، حجم داده‌های جمع‌آوری شده از گراف‌ها نیز رشد کرد و نیاز به پایگاه داده‌های گراف شد. پایگاه داده‌های گراف برای ذخیره، مدیریت و دسترسی به داده‌های گراف بر اساس مدل‌های گراف استفاده می‌شود. این مانند پایگاه داده رابطه‌ای با قابلیت پردازش تراکنشی آنلاین است که تراکنش‌ها، پایداری و سایر ویژگی‌ها را پشتیبانی می‌کند.

یکی از مفاهیم کلیدی گراف‌ها، یال یا رابطه بین انتیتی‌ها است. گراف روابط بین آیتم‌های داده‌ای را به یک مجموعه از گره‌ها و یال‌ها مرتبط می‌کند، و یال‌ها نماینده روابط بین گره‌ها هستند. این روابط به داده‌ها در فروشگاه امکان لینک مستقیم و با یک عملیات بازیابی می‌دهند.

با استفاده از پایگاه داده‌های گراف، روابط بین داده‌ها می‌توانند به سرعت پرس‌وجو شوند زیرا برای همیشه در پایگاه داده ذخیره می‌شوند. علاوه بر این، با استفاده از پایگاه داده‌های گراف، روابط می‌توانند به صورت شفافیت بالقوه تصویرسازی شوند که برای داده‌های با ارتباطات شدید بسیار مفید است. برای داشتن قابلیت جستجوی گراف بلادرنگ، باید از پلتفرم خدمات گراف و پایگاه داده‌های گراف بهره‌برداری شود.

خدمات گراف با پایگاه داده‌های گراف، پلتفرم‌های به عنوان یک سرویس (PaaS) هستند که پیاده‌سازی زیرساخت فناوری گراف را در بر می‌گیرند و به کشف رابطه‌های انجمنی داده با تکنولوژی‌های گراف کمک می‌کنند.

همچنین، آن‌ها API‌های عملیاتی گراف جهانی و مدیریت سرویس را برای کاربران فراهم می‌کنند. این بدان معناست که کاربران نیازی به ساخت محیط‌های زمان اجرا مستقل گراف ندارند و می‌توانند با خدمات گراف به صورت مستقیم ارزش داده را بررسی کنند.

شکل 1 معماری سیستم پلتفرم خدمات گراف

همانطور که در شکل 1 نشان داده شده است، سیستم را می‌توان به چهار لایه تقسیم کرد:

    چگونگی کار آن

    فایل‌های CSV ذخیره شده در Amazon S3 توسط ابزارهای استخراج، تبدیل و بارگذاری (ETL) پردازش می‌شوند تا داده‌های گراف تولید شوند. سپس این داده‌ها توسط یک خوشه پایگاه داده Amazon Neptune مدیریت می‌شوند که تنها از طریق سرویس گراف قابل دسترسی برای کاربران است. سرویس گراف درخواست‌های کاربر را به تعاملات ناهمزمان با خوشه Neptune تبدیل می‌کند که نتایج را به کاربران برمی‌گرداند.

    هنگامی که کاربران وظایف بارگذاری داده را راه‌اندازی می‌کنند، سرویس گراف اطلاعات موجودیت و ویژگی را با فایل CSV در S3 و طرح را در DynamoDB همگام می‌کند. اگر هیچ تضادی وجود نداشته باشد، داده‌ها فقط در Neptune وارد می‌شوند.

    مورد استفاده در تشخیص تقلب

    در کسب‌وکار پویایی Grab، ما به مواقعی برخورد کرده‌ایم که چندین حساب از دستگاه‌های فیزیکی مشترک برای بیشینه کردن قابلیت‌های درآمدزایی خود استفاده می‌کنند. با استفاده از قابلیت‌های گرافی که توسط پلتفرم خدمات گراف فراهم می‌شود، ما می‌توانیم به وضوح ارتباط بین حساب‌های چندگانه و دستگاه‌های مشترک را مشاهده کنیم.

    داده‌های تاریخی دستگاه و حساب در پلتفرم خدمات گراف از طریق بارگذاری داده آفلاین یا تزریق جریان آنلاین ذخیره می‌شوند. اگر داده دستگاه و حساب در پلتفرم خدمات گراف وجود داشته باشد، ما می‌توانیم با استفاده از شناسه دستگاه یا شناسه حساب موردنظر در درخواست کاربر، شناسه‌های حساب مجاور یا شناسه‌های دستگاه مشترک را پیدا کنیم.

    ویژگی تزریق داده

    سرویس گراف مدیریت داده‌های گراف توصیف شده‌شده و قابلیت اضافه کردن، حذف، به‌روزرسانی و دریافت راس، یال و خصوصیت‌ها را برای برخی از مدل‌های گراف فراهم می‌کند. علاوه بر این، با استفاده از API‌های RESTful، جستجوی گراف و روابط با گراف راحت‌تر می‌شود. به عبارت دیگر، با پلتفرم خدمات گراف، نیازی به تمرکز بر زیرساخت داده زیرین نیست و فقط باید طرح‌های گرافی برای تعریف مدل طبق نیازها طراحی شود. با استفاده از پلتفرم خدمات گراف، می‌توان برای جستجوی شخصی‌سازی شده، پرسش‌وپاسخ هوشمند، تقلب مالی و غیره، پلتفرم‌ها یا سیستم‌ها را ایجاد کرد.

    برای سازمان‌های بزرگ، الگوریتم‌های گراف گسترده‌ای قدرت استخراج روابط متنوع انتیتی در مقیاس بزرگ را فراهم می‌کنند. رشد و گسترش کسب‌وکارهای جدید توسط کشف ارزش داده پیش‌می‌رود.

    برای کسب اطلاعات بیشتر درباره GrabDefence یا برای صحبت با کارشناسان ما در مدیریت تقلب، با ما تماس بگیرید به آدرس This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it..

    به تیم ما بپیوندید

    مجموعه‌ی اپلیکیشن‌های Grabیک پلتفرم سوپراپ برتر در جنوب‌شرق آسیا است که خدمات روزمره ای را که برای مصرف‌کنندگان اهمیت دارند، فراهم می‌کند. بیشتر از یک اپلیکیشن سفر با تاکسی و سرویس تحویل غذا، مجموعه‌ی اپلیکیشن‌های Grab بیشتر از اینها خدمات درخواستی را در منطقه ارائه می‌دهد، از جمله حمل و نقل، غذا، سرویس تحویل بسته و خرید مواد غذایی، پرداخت‌های تلفن همراه و خدمات مالی در ۴۲۸ شهر در هشت کشور.

    با تکنولوژی مدعوم و با دلیلی که از روتانه‌ها حمایت می‌کند، ماموریت ما سفارشی‌سازی جنوب شرق آسیا با ایجاد توانمندسازی اقتصادی برای همه است. اگر این ماموریت با شما صحبت می‌کند، به تیم ما بپیوندید!




      -7405