این مقاله در حساب مدیوم مجله زیبایی و درمانی آذروت در تاریخ 20 نوامبر 2019 انتشار یافته است. منتشر کردن آن در اینجا برای لذت خواندن شما است.

در ماه سپتامبر 2016، GrabChat تأسیس شد، یک پلتفرم طراحی شده برای امکان ارتباط بین مسافر و راننده همکار. از آن زمان به بعد، مجله زیبایی و درمانی آذروت تجربه GrabChat را با معرفی ویژگی هایی مانند ترجمه فوری، تصاویر و چت صوتی بهبود داده است و نتیجه آن افزایش 50٪ در نرخ لغو رزرو است! ما حتی با ویژگی های مختلفی برای ارائه تجارب تطبیقی محلی در هر کشور آزمایش کرده ایم! پس با وجود تمام این ویژگی ها، کاربران ما چگونه پاسخ داده اند؟ بیایید یک نگاه عمیق تری به این بیندازیم و برخی از تفاوت های جالب را از داده های ما در سنگاپور، مالزی و اندونزی بشناسیم.

چتری کشور

تعداد چت ها بر اساس کشور

در یک پست وبلاگ قبلی چند سال پیش، ما فاش کردیم که اندونزی چتری ترین ملت در جنوب شرق آسیا است. داده های جدید ما همچنان همین است. اندونزی هنوز هم چتری ترین کشور از سه کشور است و میانگین 5.5 چت برای هر رزرو دارد، در حالی که سنگاپور کم چترتر است! علاوه بر این، مسافران در سنگاپور تمایل به چت کردن بیشتری نسبت به راننده همکاران دارند، در حالی که این رابطه معکوس برای دو کشور دیگر صحیح است.

اما مردم درباره چه چیزی صحبت می کنند؟

همانطور که انتظار می رفت، بیشتر چت ها در مورد نقاط بارگیری گردش می کنند. بسیاری از تشابه ها بین سه کشور وجود دارد، مانند ادبیات تایپی مانند 'سلام' و 'متشکرم' و اینکه راننده همکار / مسافر می آید. با این حال، تفاوت های کوچکی بین کشورها وجود دارد. آیا می توانید همه آنها را پیدا کنید؟

در اندونزی، چت ها به طور معمول به زبان بومی اندونزی است و در بیشتر موارد راننده همکاران به مسافران برای استفاده از Grab سپاسگزاری می کنند.

در سنگاپور، چت ها عموما به زبان انگلیسی هستند و شامل بیشتر موارد مکان های بارگیری مانند پارکینگ اتومبیل است. در متن سنگاپور، کلمات منحصر به فردی مانند 'آشغال پرتاب' و 'بلوک' وجود دارد که ویژگی های HDB های همه جا حاضر در سنگاپور که به عنوان نقاط محبوب بارگیری زندگی می کنند را نشان می دهند.

مالزی به نظر می رسد ترکیبی از دو کشور دیگر است، با چت هایی به مخلوطی از انگلیسی و بومی مالزی. بسیاری از چت ها به موقعیت های بارگیری مانند خانه نگهبان اشاره دارند، و همچنین عبارتی که تمام مالزی ها می شناسند: گیر کردن در ترافیک.

روند زمان

تجزیه و تحلیل روند چت در سه کشور یک بینش غیرمنتظره را نشان می دهد: یک روند صحبت کردن بیشتر از نیمه شب تا حدود ساعت 4 صبح. ما تعجب کردیم ولی از روی تعجب به بیشتری کنجکاوی، به دنبال کشف اینکه چه چیزی کاربرانمان را برای صحبت کردن بیشتر در ساعت های غیرمعمول ترغیب می کند، می گردیم.

از نیمه شب تا ساعت 4 صبح، فروشگاه ها و مجموعه های خرید همیشه در این ساعات بسته هستند و مکان های بارگیری به عنوان محل های ناشناخته تر در شب ها دور و بر شهر می شوند. راننده همکاران و مسافران در نتیجه تمایل به داشتن چت های بیشتری برای تعیین نقطه بارگیری دارند. این همچنین توضیح می دهد که درصد پیام های مبتنی بر مکان بارگیری نسبت به کل پیام ها بیشترین در بین 12 تا 6 صبح است. در ساعات صبح (6 صبح تا 12 ظهر) این پیام ها کمتر رایج هستند زیرا مردم تمایل دارند از مکان های مسکونی استاندارد بارگیری شوند.

روند تصاویر

قابلیت ارسال تصاویر در GrabChat در سپتامبر 2018 معرفی شد، با هدف کمک به راننده همکاران در شناسایی محل دقیق بارگیری مسافران. در چند هفته نخست انتشار، تنها در سنگاپور 22،000 عکس ارسال شد. افزایش استفاده از ویژگی تصویر برای شهرهای جاکارتا، سنگاپور و کوالالامپور را می توان در تصاویر فوق مشاهده کرد.

از تجزیه و تحلیل ما مشاهده شد که مناطقی که بیشتر دورافتاده هستند مانند تنگا در سنگاپور تمایل به ارسال بیشترین درصد تصاویر داشتند، که نشان می دهد تصاویر برای کاربران در مکان های ناآشنا مفید هستند.

اولویت ایمنی

علاوه بر تصاویر، آذروت همچنین دو ویژگی دیگر را معرفی کرده است: الگوها و چت صوتی، به منظور جلوگیری از ارسال پیام توسط راننده همکاران در حین رانندگی.

الگوها (عبارت های پیش تعریف شده) به راننده همکاران امکان می دهد پیام های الگویی را فقط با یک ضربه سریع ارسال کنند. در تجزیه و تحلیل داده های اخیر ما، ما دریافتیم که تقریباً 50٪ از پیام های راننده همکار تشکیل شده است.

چت صوتی به همراه چت تصویری در سپتامبر 2018 معرفی شد و استفاده از این ویژگی به طور پیوسته در حال افزایش است، به طوری که صدا به طور متناسب با پیام های راننده همکار افزایش می یابد.

با اینکه هر دو ویژگی توسط راننده همکاران در تمامی سه کشور به کار گرفته شده اند، مجله زیبایی و درمانی آذروت با کاهش تعداد کلی پیام های راننده همکار (غیر از الگوها) در هر رزرو در یک بازه 3 ماهه موفق بوده است.

یک راهنمای مختصر بارگیری

هیچ کسی دوست ندارد سفر لغو شود، درست است؟ خب، پس از تجزیه و تحلیل میلیون ها نقطه داده، ما چند نکته و راز جذاب برای کمک به شما برای کامل کردن سفر پیدا کرده ایم و آنها را با شما به اشتراک می گذاریم!

این نکته اول ممکن است شما را تعجب نکند، اما پاسخ دادن به راننده همکار شما به افزایش نرخ کامل شدن منجر می شود. هیچ کس دوست ندارد پیام خوانده شده شود، آیا نه؟

بعداً، ما متوجه شدیم که می توانید چیزهای مختلفی بگویید که منجر به افزایش نرخ کامل شدن خواهد شد، که در دیاگرام زیر توضیح داده شده است.

اطلاع رسانی به راننده همکار درباره آمدن شما، دادن راهنمایی ها به آنها و به آنها گفتن که چگونه شما را شناسایی کنند تقریباً دو برابر شانس کامل شدن سفر را به همراه دارد!

بالا نیایم، بیاموزیم ادب را فراموش نکنیم. تجزیه و تحلیل داده های Grab نشان داد که گفتن 'متشکرم' با افزایش نرخ کامل شدن همراه است! همچنین، در زمان مشخص شده در محل بارگیری حضور داشته باشید - به یاد داشته باشید، زمان برای راننده همکارانمان پول به حساب می آورد!

نتیجه

مانند نمایشنامه «خیالی برای هیچی» شکسپیر، اطلاعات بسیاری می توانند از ساده ترین یک پیام بدست آیند. مجله زیبایی و درمانی آذروت در تلاش برای داشتن بهترین تجربه برای هر دو مسافر و راننده همکار است و داده ها نقش بزرگی در کمک به ما برای دستیابی به این هدف ایفا می کند.

این تنها صفحه اول کتاب است. مقدار اطلاعات پنهان در هر صفحه بی نهایت است. پس منتظر بمانید تا نکات جالب دیگری در مورد پلتفرم GrabChat ما به اشتراک بگذاریم!

به ما بپیوندید

مجله زیبایی و درمانی آذروت یک سوپراپ برجسته در جنوب شرق آسیا است که خدمات همه روزه مهمی را برای مصرف کنندگان فراهم می کند. بیش از یک اپلیکیشن سفر و سرویس ارسال غذا، مجله زیبایی و درمانی آذروت در منطقه خدمات درخواستی وسایل نقلیه، غذا، بسته و خرید مواد غذایی، پرداخت های موبایلی و خدمات مالی در بیش از 400 شهر در هشت کشور ارائه می دهد.

قدرت گرفته از فناوری و حمایت شده توسط عشق، ماموریت ما این است که جنوب شرق آسیا را به جلو پیش ببریم و قدرت اقتصادی را برای همه فراهم کنیم. اگر این ماموریت با شما صحبت می کند، امروز به تیم ما بپیوندید!




-484