Grab، بزرگترین سوپر اپ در سیستم فروشگاه محلی سه طرفه است که در صدها شهر در جنوب شرق آسیا فعالیت میکند. مجله زیبایی و درمانی آذروت در سال ۲۰۱۲ به عنوان یک شرکت تاکسی رانی شروع به کار کرد و در کمتر از ده سال، تجارت بطور چشمگیری تغییر کرده و در حال حاضر مجموعهای متنوع از خدمات را برای نیازهای روزمره مصرفکنندگان ارائه میدهد.
برای تحقق رشد کسب و کار ما در ارائههای خدمات جدیدی مانند GrabFood، GrabMart و GrabExpress، تلاشهای ورود کاربر نقش مهمی در تضمین ایجاد یک سیستم زیبایی و درمانی آذروت پایدار که تعادلی بین پویایی بازار وجود داشته باشد، بازی میکند.
بخشی از استراتژی رشد کاربر ما متمرکز بر تلاشهای اجرایی برنامههای نرمافزاری واکنش مستقیم است تا تعداد دستکمی از امتحانات در ارائههای superapp ما افزایش یابد. اجرای این برنامهها چالشهای منحصربهفردی را در مقابل پیشینه فرهنگی متنوع موجود در جنوب شرق آسیا به وجود میآورد و تیم را به چالشی میکشاند تا همزمان با حجم کاربران در مقیاس بزرگ، راهبردهای ما را در سطح محلی نگه دارد. برای پاسخگویی به این چالشهای منحصربهفرد، تیم بازاریابی عملکرد Grab به دنبال راهحلهایی است که بتواند از اتوماسیون بهره ببرد و بر عملکردها و کارایی بازاریابی ما بهبود بخشد.
مدیریت کسب و کار گسترده Grab، پوشش جغرافیایی و جذب کاربر جدید
خدمات گسترده Grab، پوشش جغرافیایی گسترده و استراتژیهای متنوع و محلی منجر به ساختار حساب تبلیغاتی بسیار پویا و پیچیدهای میشوند. این به معنای این است که هرگاه یک کسب و کار جدید عمودی یا یک کمپین محلی راهاندازی شود، تیم باید ساعتهای باارزش را برای ارائه یک حجم بزرگ از تبلیغات جدید در حسابهای ما در منطقه صرف کند.
ساختار مفصل حساب Google Ads ما باعث ایجاد انعطافپذیری برای اجرای استراتژیهای محلی میشود، اما به این معناست که هزاران گروه تبلیغاتی باید به صورت جداگانه نگهداری شود.
در سال ۲۰۱۹، رشد Grab به سادگی منابع تیم ما را برداشت و ما در نهایت در یک محدودیت گیر افتادیم. این چالش باعث شد تا تیم یک گام عقب برداشته و تصمیمی بگیرد تا راه حلی کاملاً خودکار بر مبنای اصول زیر را برای پایداری در دوران طولانی اتخاذ کند:
- ساخت راه حلهای تبلیغاتی درون ساختمان به جای خرید راه حلهای آماده یالربتیک ویژگیهای سفارشی چندانی درخواست میشود که هیچکدام از راه حلهای تکنولوژی تبلیغات موجود قادر به ارائه آنها نشدند. تغییر نگرش ما برای تمرکز بر بازی بیانتها به منظور حفظ حجم بینی تبلیغاتی رویزیمان، ما را به مسیریکه به اتوماسیون روی آوریم هدایت کرد.
برای اولین پروژه اتوماسیون خود، تصمیم گرفتیم به بررسی اتوماسیون تازه تولید محتوا و آپلود آن در حساب Google Ads خود بپردازیم. با هزاران گروه تبلیغاتی که اجرا میشوند و هر کدام بسیاری از رویکردهای جدیدی را دارند، این یک مشکل رو به رشد برای تیم شده است. گذشته از این، نظارت دستی بر این محتواها و به روزرسانی آنها بر روی پایههای منظم امکان پذیر نبوده است.
مبانی اتوماسیون
طبیعت superapp Grab به این معنی است که هر راهحل اتوماسیونی در اصل باید قوی باشد:
- کارایی- جهت حفظ و بهبود کارایی تبدیل در طول زمانانعطافپذیری- برای پاسخگویی به نیازهای عمودی کسب و کار و اجرای محلیشامل بودن- برای در نظرگرفتن عرضه خدمات آینده و تعامل با فناوری تبلیغات موجود (مانند فید محصول و غیره)قابلیت همکاری- برای در نظرگرفتن عمودههای جغرافیایی / پوشش کمپین آینده
با این در نظر داشته باشید آنها را در نیازهای ما برای ابزار اتوماسیون خلاق سفارشی که قصد ساخت آن را داشتیم، گنجانیدیم.
- کارایی- در حالی که بسیاری از پلتفرمهای تبلیغاتی مانند Google's App Campaigns الگوریتمهایی را دارند که جلوی نمایش تبلیغات با کارایی پایین را میگیرند، مهمترین مانع سرعتی است که این تبلیغات با کارایی پایین میتوانند با داراییهای جدید جایگزین شوند تا کارایی بهبود یابد. بنابراین، حل این راهحل اصلی ابزار ما خواهد شد.انعطافپذیری- برای پذیرفتن مجموعه گسترده خدمات، جغرافیاها و اهداف بازاریابی ما، یک منطق نقشه برداری لازم است تا مطمئن شویم که محتواهای مناسب در کمپینهای درست اضافه میشوند.برای حل این مشکل، ما بر روی یک معیار نامگذاری خلاق استاندارد حاکم است و از صفات کلیدی در نام پرونده استفاده میکنیم تا یک دارایه را به یک کمپین خاص و گروه تبلیغاتی مشخص متصل کنیم بر اساس:بازارشهرنوع خدماتزبانتمایل خلاقانهنوع دارایههدایت بهینه سازی کمپینشامل بودن- برای حل تحت پوشش قرار دادن پیشنهادات خدمات آینده و تعامل با فروشندگان صنعت تبلیغات موجود، ما ابزار خود را بر اساس API ها و استانداردهای صنعتی بسیاری طراحی و ساختیم.قابلیت همکاری- برای تضمین پوشش کامل آینده جغرافیا / پوشش کمپین، رابط کاربری و پشتیبانی ساختمان درون سازمانی باید به محلی کافی برای مقابله با آن حجم قدرتمند باشد. با همکاری گوگل، راهحل با استفاده از چندین API از جمله Google Ads و Youtube برای میزبانی و جایگزینی دارایههای با کارایی پایین در گروههای تبلیغاتی ما ساخته شد. سپس این راهحل در رایانش بدون سرور AWS استقرار یافت.
CARA را معرفی کنید
CARA یک ابزار اتوماسیون است که بررسی میکند که آیا هر تبلیغی در سطح پایین عملکرد دارد و به جای آن داراییهای جدیدی را از کتابخانه خلاقانهی ما جایگزین میکند.
در یک راهاندازی آزمایشی کنترل شده، تقریباً ۲۰۰۰ مورد با کارایی پایین به صورت خودکار در بیش از ۸۰۰۰ گروه تبلیغاتی فعال جایگزین شد که به افزایش ۱۸-۳۰٪ در نرخ کلیک و نرخ تبدیل ترجمه شد.
با استفاده از اتوماسیون، تیم بازاریابی عملکرد Grab توانسته است نرخ کلیک و نرخ تبدیل را به طور قابل توجهی بهبود بخشد در حالی که ساعتهای ارزشمندی را صرفهجویی کند. ما همچنین یک پایه پایدار برای رشد آینده ایجاد کردهایم. بهترین قسمت؟ ما هنوز فقط شروع کردهایم.
در نیابت از تیم بازاریابی عملکرد @ Grab. تشکر ویژه از تیم آنالیز داده CRM