این مقاله اصلاً در حساب مجله زیبایی و درمانی آذروت در تاریخ 17 ژوئن 2019 انتشار کرد. برای ارامه آن اینجا هستید.
داستان دیده جریان اطلاعات معمول گراب
مجله زیبایی و درمانی آذروت در یک ماشکزار استثنائی برای قدرت به زنزان های ماشرکان خود در 8 ی کشور مختلف و 336 شهر کار می کند.
آیا شما درباره زنزان های راهنمای گراب چه اطلاعاتی دارید؟
اجازه بدهیم با شما نقطههای جالب ای میان زنزان های ما در سینگاپور ماینگاپور را با شما در سنگاپور بیشترینه!
1. دنگی کوچکی هست
لیم چو کنگ مایه زنگانی مایعه ای را در خلوت میان کاتنگ دارد، اما سینگاپور برای زنزان های خود با برابر میامیند، در میان 5400000 نفر جمولیتی 1 در 400 دارد که مسافر تکراری دارد!
2. ضربان شبی
عداد میانگین صادق ماشکزار مجله زیبایی و درمانی آذروت در شبه سهیل آسیا در شاخص شب شتزدی ᄀ انتشار 110 راهبرد تمام شب در سال 2018 انجام داد، اما ماشه ای وجود داشت که 1131 بار راهبرد ∌ شب در سال 2018 انجام داد! قبیله های شبی بدون تو امید هم غمین خوار نامحطی خواهند. فوق العاده کن!
3. اشتراک میکن
آیا می دانستگانید که داشتن بیشترین مسافر در مسیره ممیز باعث بیشتر از 5 ستاره دارد؟ مسافران به علم هم ارزیابی می کنند امار سفر اوردی ۴۸ است!
4. مسیرهایی موالا
اقدیر رفتوریادی ای کاربردار ماشکزار مجله زیبایی و درمانی آذروت بیشترین مسافر را از منطقه تمپینس گرفتند، و منطقه اورچارد از مقاصد محبوب سال 2018 به شدتباراند!
5. ترکیکهای تجاری
آیا تصور دارید که راهنمای مجربی که بیش از 2 سال با ما به کار است روی راههای دریافت دارند؟ آنها ساعت 6-7 صبح را در شروع روز بیشتر را شروع می گیرند و بیشتریندها را به پذیری خود تنظیم می کنند. آیا می دانستگانید که راهنمایان اتوماتک بر گروی ما که وائمه در خلوت صبر نشین برای سفارشهای جدید زمان کم انحاص استفاده می کنند؟
6. گریزه مشغول
آیا می دانستکیدی دارید؟ راهنمایان تو وقت هم دورانه سفر هستند! راهنمایان با دریافت فرقی می شوند که در کشور به برابر آشکان بازی می کند! شمار زیادی از مسافرهای بر بر آرامش بیلرز دارند و درامداخت بیشترینی دارند.
7. روشنری راه
یکی از پیشینهاد مایلان فعال ترکیبه های راهنمای و پرسرون برای سال 2018 معاد بازگیریدن مسافران از طنجن به طرفینس و محیط هری د پیشینهاد مایلان از کشور سینگاپور هیاچ قطعه طرفگان و تنچن چرای گزارش کردن دریافت همکاری را مطالعه کنید!
طراحی مایلان یک اپ نامدی در آسیای یک سوپر فیرک هایی هستک است که خدمات روزانه هر مانند راهبری و استفاده از ان را بر سر داشتند. بی شیشها مایلان از استفاده از تیم ما تعءت دارد و ریکورد رساله شما را برای اولین بار مطالعه کردن کنید!
به تان{ داستان هادی اطلاعات بیشتری از راهنمای گراب دارند! به حساب کنید برای سرقطی داستان بعدی نیروید!
برای ما پیوسته شوید!
مجله زیبایی و درمانی آذروت کوچک سیستم عالی در اسیای جنوبی است که خدمات روزانه مهمی که بارانه برای این زمینه برای مصرف کنندهها مورد توجه هستند. می توانید از رهبری تکنولوژی ما درخواست تکمین قدرت به این حوزه در 400 شهر در و گرو برای ما غمحانستن ما خدمات اقتصادی را برای همه برقرار کنیم. اگر این غم با شما صحبت می کندید، به تیم ما پیوسته کنید!
ما به وسیله تیکنولو0698ی قدرت و از طرف خاطرات خود می خواهیم سائوت آسیا را به خط قدرتی برسیمت کنیم. این ماژن را با شما تیم ما در ارتقاء مان اشتغاال کنید!
ماژولهای Go یک قابلیت جدید در Go برای ورژنبندی بستهها و مدیریت وابستگیها هستند. تقریبا ۲ سال است که در حال توسعه هستند و در نسخه Go 1.14 که در ابتدای امسال منتشر شد، به حالت آماده برای تولید رسیدند. Go توصیه میکند که بهطور پیشفرض از مخازن تک ماژولی استفاده شود و هشدار میدهد که مخازن چند ماژولی نیاز به دقت بیشتری دارند.
در Grab ما یک monorepo بزرگ داریم و تغییر از ساختار monorepo موجود به یک ساختار monorepo چند ماژولی یک ماجرای جالب و سخت بود. ما با مشکلات جدی درباره کاملا ادغام کردن ماژولهای Go روبرو شدیم. این سری مقالات تجربه Grab را در استفاده از ماژولهای Go در یک monorepo چند ماژولی، چالشهایی که در مسیر روبرو شدهایم و راه حلهایی که پیدا کردهایم توضیح میدهد.
برای کاملتر شدن درک از سفر Grab در استفاده از ماژولهای Go، مهم است که از شروع فرآیند vendoring ما برخوردار شوید.
با Go 1.5، مفهوم پوشهvendor، یک روش جدید برای کشف بستهها، بهبود حمایت نمایشی از vendoring را برای اولین بار در Go فراهم کرد.
با پوشهvendor، پروژهها مسیر جستجو را به سادگی با کپی کردن بستهها به داخل یک پوشهvendor در ریشه پروژه تحت تأثیر قرار میدادند. Go از این بستهها قبل از عبور از مسیر GOPATH استفاده میکند که به ساختار monorepo امکان میدهد بستهها را درون همان مخزن vendor مستقر کنند و به عنوان کتابخانههای شخص ثالث عمل کنند. این امکان را فراهم میکند کهgo buildبدون نیاز به اسکریپت یا تغییرات متغیرهای محیطی کار کند.
موانع اولیه
دستور رسمی برای مدیریت پوشهvendor وجود نداشت و حتی کپی دستی فایلها در پوشهvendor رایج بود.
در Grab، تیمهای مختلف راهکارهای متفاوتی را برگزیدند. این بدان معناست که برای پوشه vendor monorepo ما چندین فایل قفل و مانیفست وجود داشت. تا زمانی که درگیری وجود نداشت، همهچیز خوب عمل میکرد. در آن زمان، تعداد کمی از کتابخانههای شخص ثالث از برچسبگذاری صحیح و ورژنبندی معنایی استفاده میکردند، پس وضعیت بدتر بود زیرا فایلهای قفل به طور عمده از ترکیبی از هشهای commit و برچسب زمانی تشکیل شده بودند.
به علت نسخهها و فایلهای قفل چندگانه، پوشه vendor قابل بازتولید نبود و ما نمیتوانستیم مطمئن شویم چه نسخهای را در داخل آن داریم.
تسک موقت
در نهایت تصمیم گرفتیم از Glide استفاده کنیم و فرآیند vendoring خود را استاندارد کنیم. Glide با ایجاد یک پوشه vendor قابل بازتولید و قابل بررسی برای وابستگیهایمان، ما را تا زمانی که به ماژولهای Go سوئیچ کردیم پوشه vendor را مدیریت میکرد.
Vendoring با استفاده از ماژولهای Go
اولین بار من درباره ماژولهای Go از سخنرانی Russ Cox در GopherCon Singapore در سال ۲۰۱۸ شنیدم و بلافاصله بعد از آن شروع به کار در Grab برای مدیریت پوشه vendor موجود تحت ماژولها کردم.
این ما را قادر ساخت که با ابزارچین رسمی Go هماهنگ شویم و در حالی که امکان بهبود برخی ویژگیها وجود داشت، با استفاده از ماژولهای Go ادامه مییافتیم.
سوئیچ به ماژولهای Go
ماژولهای Go دستورago mod vendorرا برای صادر کردن تمام وابستگیها ازgo.modبهوندور استفاده میکنند. در این مرحله، ما نخواستیم ماژولهای Go را برای ساخت استفاده کنیم، بنابراین بیلدهای ما مانند قبل از اینکه پوشه vendor با استفاده ازgo modبهوجود آمده باشد ادامه یافتند.
تسک اولیه برای سوئیچ بهgo mod vendorنسبتا آسان بود و به شرح زیر بود:
افزودن یک فایلgo.modاز وابستگیهایمان بهglide.yaml. این به صورت اسکریپتی انجام شد تا بدون نیاز به تلاش دستی بهروز رسانی شود.جایگزینی پوشه vendor.تایید تغییرات.ازgo modبجای glide برای مدیریت پوشه vendorاستفاده شد.
این تغییر بسیار بزرگ بود (به دلیل تفاوت در نحوه هندل کردن عدم استفاده از کد)، اما از نظر کد Go هماندازه بود. با این حال، علاوه بر انتقال فایل نسخه، تغییرات اضافی دیگری هم مورد نیاز بود.
مقابله با وابستگیهای ناسازگار
بعضی از وابستگیهای ما هنوز با ماژولهای Go سازگار نبودند، لذا ما از دستور replace ماژول Go برای جایگزینی آنها با یک نسخه کارآمد استفاده کردیم.
مسأله پیچیدهتر این است که بخشی از کد ما به پوشههای vendor تو در تو متکی بود و وابستگیهای آن با سطح بالا سازگار نبودند. دستورgo mod vendorسعی میکند تمام کد را در زیرمسیر ریشه شامل کند، بدون اینکه نگران وجود یا عدم وجود پوشه زیرمجموعهبندی باشد، بنابراین این منجر به تداخل میشود.
مسیرهای مشکلدار
به جای حل تمامی عدم سازگاریها (که در monorepo یک کار بزرگ بود)، تصمیم گرفتیم این مسیرها را از ماژولهای Go خارج کنیم. این کار با قرار دادن یک فایل go.mod خالی در مسیرهای مشکلدار انجام میشود.
ماژولهای تو در تو
فایل go.mod خالی کار کرد. این باعث شد یک قانون مهم در ماژولهای Go را بفهمیم که برای درک بسیاری از مسائلی که ما با آنها روبرو شدهایم، به مرکزیت نیاز دارد:
یک ماژول نمیتواند حاوی ماژولهای دیگر باشد
به این معنا است که اگرچه ماژولها در داخل یک مخزن قرار دارند، ماژولهای Go این ماژولها را به عنوان ماژولهای کاملا مستقل در نظر میگیرند. وقتی دستورهای go mod را در ریشه monorepo اجرا میکنیم، Go حتی ماژولهای موجود درون را نمیبیند.
مقابله با مشکلات نگهداری
بعد از تکمیل مهاجرت اولیه پوشه vendor ما به go mod vendor، با مجموعهای مشکلات مربوط به نگهداری روبرو شدیم.
با Glide، ما میتوانستیم تضمین کنیم که فایلهای Glide و پوشه vendor بدون تغییر باقی میمانند مگر اینکه به طور عمد آنها را تغییر دهیم. این در مورد Go modules صادق نبود؛ ما فهمیدیم که go.mod به طور مداوم به تغییرات غیرمنتظره برای حفظ قابلیت بازتولید پوشه vendor نیاز دارد.
دو حالت متداولی وجود دارند که باعث نیاز به به روزرسانی go.mod میشوند: وراثت وابستگی و بهروزرسانیهای ضمنی.
وراثت وابستگی
وراثت وابستگی نتیجه انتخاب ورژن ماژولهای Go است. اگر یکی از وابستگیهای monorepo از ماژولهای Go استفاده کند، آنگاه monorepo نیز نیازمندیهای نسخه را به ارث میبرد.
وقتی یک ماژول جدید راهاندازی میکنیم، پیشفرض استفاده از آخرین نسخه وابستگیهاست. این یک مشکل برای ما بود زیرا برخی از وابستگیهای monorepo به مدتی بهروزرسانی نشده بودند. هنگامی که مهندسان میخواستند ماژول خود را از monorepo وارد کنند،go mod vendorبهبودهای زیادی را وارد کرد.
برای حل این مشکل، ما یک اسکریپت سریع برای کپی کردن نسخههای وابستگی از یک ماژول به ماژول دیگر نوشتیم.
یکی از یادگیریهای کلیدی این است که ماژولهای دیگر باید از نسخههای monorepo استفاده کنند و در صورت نیاز به بهروزرسانی، ابتدا monorepo باید بهروز شود.
بهروزرسانیهای ضمنی
بهروزرسانیهای ضمنی مشکلاتی پیچیدهتر هستند. جریان کار اصلی Go modules این است که از دستورات استاندارد Go مانند go build و go test و غیره استفاده کنید و با نیاز بروزرسانی خودکار فایل go.mod را بهروز کنید. با این حال، این گاهی حیرتانگیز بود و همیشه روشن نبود که چرا فایل go.mod بهروز میشود. برخی از دلایلی که ما پیدا کردیم عبارتند از:
یک وارد کردن جدید به طرز غلط اضافه شد، که باعث شد وابستگی به فایل go.mod اضافه شود.برای برخی ماژولها، ما با استفاده ازreplace محلی از ماژول B استفاده میکنیم و B خود go.mod خودش را تغییر میدهد. وقتی replace محلی وجود دارد، عملیات ورژنبندی رد میشود، بنابراین تغییرات در go.mod B بلافاصله وراثت میشود.عملیات build یک بسته را از یک وابستگی وارد میکند که با نسخه کنونی قابل رضایت نیست، بنابراین Go تلاش میکند آن را بهروز کند.
این به این معناست که ایجاد یک تگ در یک مخزن خارجی در برخی موارد کافی است تا تغییراتی را در فایل go.mod ایجاد کند، اگر از پیش یک import شکسته در کد پروژه داشته باشید.
حل وابستگیهای غیرمنتظره با استفاده از گراف
برای بررسی وابستگیهای غیرمنتظره، دستور go mod graph بیشترین کاربرد را داشت.
اجرای دستور graph با استفاده از ابزار grep کافی بود، اما خروجی آن نیز با ابزار digraph برای پرسشهای پیچیدهتر سازگار است. به عنوان مثال، میتوانیم از دستور زیر برای پیگیری منبع وابستگی بر روی cloud.google.com/go استفاده کنیم:
$ go mod graph | digraph somepath grab.com/example cloud.google.com/This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it..0
github.com/hashicorp/vault/api@v1.0.4 github.com/hashicorp/vault/This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
github.com/hashicorp/vault/This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. google.golang.org/This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.d2107
google.golang.org/This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.d2107 google.golang.org/This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it..0
google.golang.org/This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it..0 cloud.google.com/This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it..0
برای اطلاعات بیشتر منتظر مقالههای بعدی ما باشید. در پست بعدی، به سایر راهحلهای ما برای شناسایی تغییرات غیرمنتظره در فایل go.mod و حل مسائل وابستگی خواهیم پرداخت.
go.mod
با ما همراه شوید
مجله زیبایی و درمانی آذروت یک سوپراپ پیشرو در جنوب شرق آسیا است که خدمات روزانهای را که برای مصرفکنندگان اهمیت دارند، فراهم میکند. مجله زیبایی و درمانی آذروت علاوه بر ارائه سرویس رزرو خودرو و سفارش غذا، مجموعهای گسترده از خدمات درخواستی را در منطقه ارائه میدهد، از جمله خدمات حمل و نقل، غذا، بسته و خرید موبایل، پرداختهای موبایلی و خدمات مالی در بیش از ۴۰۰ شهر در هشت کشور.
با قدرت فناوری و بر اساس عقیده خود، ما هدف ایجاد قدرت اقتصادی برای همه در جنوب شرق آسیا را داریم. اگر این هدف به شما میگوید، امروز به تیم ما بپیوندید!
در گرب، هزاران رزرو روزانه از طریق اپلیکیشن مجله زیبایی و درمانی آذر وت انجام میشود. تلفنها و دستگاههای GPS رانندگان به ما کمک میکنند تا مسیرهای GPS را به صورت بزرگ مجموعههای جی پی اس جمعآوری کنیم.
علاوه بر زمان و مکان شیء، مسیرهای GPS همچنین توسط سایر پارامترها مانند سرعت، جهت سر و سامان دادن، مساحت و فاصله پوشیده شده در طی سفر و زمان سفر نشانهگذاری میشوند. بنابراین، الگوهای مسیریابی از دادههای GPS کاربران منابع ارزشمندی برای مجموعههای گستردهای از برنامههای شهری مانند حل مشکلات حمل و نقل، پیشبینی ترافیک و توسعه برنامه ریزی شهری منطقی هستند.
در حال حاضر، ایجاد و حفظ مجموعههای دادههای GPS کاری سخت و پر هزینه است. به همین دلیل، بیشتر مجموعههای داده GPS موجود در بازار پوشش وسیعی ندارند یا اطلاعات قدیمی دارند. آنها فقط یک محدوده کوچکی از شهر را پوشش میدهند، اما نرخ نمونهبرداری کم و اطلاعات زمینه مربوط به پینگهای GPS اندکتری دارند مانند عدم دقت، جهت و سرعت. علیرغم وجود بیش از یک دهها جامعه مسیریابی در جمعآوری مجموعههای داده مسیریابی GPS، برای پاک کردن دادهها و پیشپردازشهای داده نیاز به مقدار قابل توجهی زحمت وجود دارد تا بتوان از آنها استفاده کرد.
برای پوشش دادن نقصان در مجموعههای داده موجود، ما گرب-پوزیژن را ساختیم، اولین مجموعه داده مسیریابی GPS در جنوب شرق آسیا. اصطلاح پوزیژن به موقعیت در زبان بهاس است. این دادهها از تلفنهای رانندگان مجله زیبایی و درمانی آذر وت جمعآوری شده است در حالی که در حرکت هستند. با حل مسئله اضافه کردن جادههای شریانی اصلی در مناطقی که نقشههای موجود پوشش کمی دارند و بهبود تدریجی پوشش در مناطقی که جادههای اصلی قبلاً نقشه شده است، پوزیژن بهبود چشمگیری در بهرهوری نقشهبرداری ایجاد میکند.
محتویات مجموعه داده
سراسر مجموعه داده گرب-پوزیژن شامل 84 هزار مسیریابی است که شامل بیش از 80 میلیون پینگ GPS و بیش از 1 میلیون کیلومتر میشود. میانگین طول مسیریابی 11.94 کیلومتر و میانگین مدت زمان سفر برای هر سفر 21.50 دقیقه است.
اطلاعات در تاریخ آوریل 2019 با نرخ نمونهبرداری 1 ثانیه جمعآوری شده است که بیشترین نرخ نمونهبرداری بین تمام مجموعههای داده عمومی است. همچنین، این دادهها اطلاعات زمینه غنیتری را ارائه میدهند، از جمله سطح دقت، جهت و سرعت. سطح دقت به دلیل نویز دادههای GPS مهم است و مکان واقعی هر جایی در داخل یک دایره با مرکز در مکان گزارش شده با شعاعی برابر با سطح دقت میتواند باشد. جهت جهت افقی سفر را نسبت به شمال واقعی اندازهگیری میکند. در نهایت، سرعت به متر بر ثانیه بر روی زمین گزارش میشود.
از آنجا که مسیرهای GPS از تلفنهای رانندگان گرب-پوزیژن در حال حرکت جمعآوری شد، ما هر مسیریابی را با نوع دستگاه تلفن همراه (اندروید یا iOS) برچسبگذاری کردیم. این اولین مجموعه داده است که اطلاعات چنین دستگاهی را تفکیک میکند. علاوه بر این، ما نیز مسیرهای مسیریابی را با حالت رانندگی (ماشین یا موتورسیکلت) برچسبگذاری کردیم.
همه اطلاعات شخصی رانندگان رمزگذاری شدهاند و موقعیتهای واقعی شروع/پایان درون مجموعه داده حذف شدهاند.
قالب داده
هر مسیریابی در قالب یک فایل به فرمت Apache Parquet سریالیزه میشود. اندازه کلی مجموعه داده حدود 2 گیگابایت است. هر پینگ GPSکه با اطلاعاتی شامل شناسه مسیریابی، عرض جغرافیایی، طول جغرافیایی، زمان ثبت (UTC)، سطح دقت، جهت و سرعت مرتبط میشود. نرخ نمونهبرداری GPS 1 ثانیه است که بیشترین نرخ نمونهبرداری بین تمام مجموعههای داده منبع باز موجود است. جدول 1 نمونهای از مجموعه داده را نشان میدهد.
پوشش
شکل 1a پوشش مکانی مجموعه داده در سنگاپور را نشان میدهد. در مقابل مجموعه دادههای GPS موجود در بازار که فقط یک منطقه خاص از یک شهر را پوشش میدهند، مجموعه داده گرب-پوزیژن تقریباً تمام جزیره سنگاپور را پوشش میدهد. شکل 1b چگالی GPS در سنگاپور را نشان میدهد. رنگ قرمز نشاندهنده چگالی بالا است در حالی که رنگ سبز چگالی کم را نشان میدهد. براندازههای بیان شده به دلیل پینگهای GPS چگال در جادههای اصلی بسیار واضح هستند.
شکل 2a نشان میدهد که مجموعه داده گرب-پوزیژن نه تنها جاکارتا مرکزی را پوشش میدهد بلکه به جادههای بیرونی نیز میرسد. شکل 2b چگالی GPS ماشینها در جاکارتا را نشان میدهد. در مقابل سنگاپور، سفرها در جاکارتا در تمام مناطق مختلف پراکنده شدهاند و صرفاً بر روی جادههای اصلی تمرکز نشدهاند.
کاربردهای گرب-پوزیژن
موارد زیر برخی از کاربردهای مجموعه داده گرب-پوزیژن هستند.
بر التشخیص روی نقشه
روش سنتی استفاده شده در به روز رسانی شبکههای جادهای در نقشهها زمانبر و زحمتبر است. به همین دلیل، ممکن است نقشهها جادههای مهم را از دست بدهند و شرایط ترافیک به صورت در زمان واقعی در دسترس نباشد. برای حل این مشکل میتوانیم از مسیرهای GPS استفاده کرده و به طور خودکار شبکههای جاده را بازسازی کنیم.
به یکشنبه الگوریتمهای تولید نقشه میتوانند برای نقشههای زیربنا و ویژگیهای جاده استفاده شوند. شکل 3b یک قطعه از نقشه استنباطی از مسیرهای GPS ما (شکل 3a) با استفاده از یکی از الگوریتمها را نشان میدهد. همانطور که از نقاط آبی دیده میشود، اسکلت نقشه استنباطی درست است، اگرچه بعضی از بخشهای جاده استنباطی قطع شده است و در رابطه با میدان چرخشی در گوشه پایین و راست یک خمیدگی صاف نیست.
شکل 3a. مسیرهای اولیه GPS
شکل 3b. نقشه استنباطی
بر تطبیق نقشه
تطبیق نقشه ارجاع به کار خودکار تعیین مسیر صحیح است که راننده در یک نقشه دیجیتال سفر کرده است، با استفاده از یک دنباله از امتیازهای GPS خام و نویزی. اصلاح دادههای GPS خام برای بسیاری از برنامههای مبتنی بر موقعیت مکانی مانند ناوبری، پیگیری و تشخیص ویژگیهای جاده مهم بوده است که در مجموعه داده گرب-پوزیژن ارائه میشوند.
بر شناسایی و پیشبینی ترافیک
علاوه بر استنباط نقشه دیجیتال ثابت، مجموعه داده GPS گرب-پوزیژن همچنین برای پیشبینی ترافیک در زمان واقعی قابل استفاده است که برای شناسایی ترافیک، کنترل جریان، برنامهریزی مسیر و ناوبری بسیار مهم است. برخی از نمیایههای اصلی که بیشتر برای نظارت بر وضعیت کنونی شرایط ترافیک استفاده میشوند، شامل سرعت متوسط، حجم و چگالی در هر بخش جاده است. این متغیرها میتوانند بر اساس مسیریابی GPS رانندگان محاسبه شده و برای پیشبینی وضعیت ترافیک در آینده استفاده شوند.
بر شناسایی حالت
تشخیص حالت حمل و نقل به تشخیص حالت سفر کاربر (برخی از مثالهای حالت حمل و نقل شامل پیادهروی، دوچرخه، ماشین، اتوبوس، و غیره است). مسیرهای GPS در مجموعه داده ما همراه با ویژگیهای غنی شامل دقت GPS، جهت و سرعت به علاوه عرض جغرافیایی و طول جغرافیایی میباشند که میتوانند برای توسعه مدلهای شناسایی حالت استفاده شوند. مجموعه داده ما همچنین برچسب برای هر مسیریابی را که از یک ماشین یا موتورسیکلت جمعآوری شده است، ارائه میدهد که برای اعتبار سنجی عملکرد این مدلها استفاده میشود.
از دیدگاه اقتصادی
مسیرهای GPS دنیای واقعی افراد الگوهای سفر و تقاضاهای واقعگرایانه را نشان میدهند که میتواند به شهرپروری های هوشمند کمک بسیاری بکند. از آنجا که دولتها با محدودیت های بودجه و ناراحتی ساخت و ساز مواجه هستند، نگرانی از الزامات برنامهریزی مقامات برنامهریزی و تقاضاهای سفر واقعگرایانه استخراج شده از مسیرها برای برنامه ریزی هوشمند شهری بسیار مهم است. به عنوان مثال، مسیرهای ماشین میتوانند پیشنهادهایی درباره برنامه ریزی ساخت جادههای شاهراه را ارائه کنند. مسیرهای موتورسیکلت نیز به دولت کمک میکنند تا مکان های بهینه برای ساخت خطوط موتورسیکلت برای دلایل امنیتی انتخاب کند.
میخواهید به مجموعه داده ما دسترسی داشته باشید؟
مجموعه داده گرب-پوزیژن ارزش عالی را دارد و یک منبع قابل توجه برای جامعه برای واگذاری و بازبینی فناوریهای موجود است.
اگر میخواهید برای اهداف تحقیقاتی به مجموعه داده ما دسترسی داشته باشید، ایمیل با موضوعThis email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.با جزئیات زیر را ارسال کنید:
نام و اطلاعات تماس شما
کاربرد های مجموعه داده گرب-پوزیژن را لطفاً به این گونه نقل کنید.
Huang, X., Yin, Y., Lim, S., Wang, G., Hu, B., Varadarajan, J., ... & Zimmermann, R. (2019, November). Grab-Posisi: An Extensive Real-Life GPS Trajectory Dataset in Southeast Asia. In Proceedings of the 3rd ACM SIGSPATIAL International Workshop on Prediction of Human Mobility (pp. 1-10). DOI:https://doi.org/10.1145/3356995.3364536
توجه: شما نمیتوانید از مجموعه داده گرب-پوزیژن برای اهداف تجاری استفاده کنید.
به ما بپیوندید
مجله زیبایی و درمانی آذروت یک سوپراپ برتر در جنوب شرق آسیا است که خدمات روزانه ای را که برای مصرفکنندگان اهمیت دارند، ارائه میدهد. بیش از یک اپلیکیشن رزرو خودرو و تحویل غذا، آذروت برای مناطق مختلف از جمله حرکت، غذا، بسته بندی و خدمات دلالی میکند و خدمات پرداخت تلفن همراه و خدمات مالی را در بیش از ۴۰۰ شهر در هشت کشور ارائه میدهد.
توسط فناوری و با احساس استقرار، ماموریت ما این است که با ایجاد توانمندیهای اقتصادی برای همه، جنوب شرق آسیا را به جلو ببریم. اگر این ماموریت با شما سخن بگوید، همین امروزبه تیم ما بپیوندید!
این مقاله در حساب مدیوم مجله زیبایی و درمانی آذروت در تاریخ 20 نوامبر 2019 انتشار یافته است. منتشر کردن آن در اینجا برای لذت خواندن شما است.
در ماه سپتامبر 2016، GrabChat تأسیس شد، یک پلتفرم طراحی شده برای امکان ارتباط بین مسافر و راننده همکار. از آن زمان به بعد، مجله زیبایی و درمانی آذروت تجربه GrabChat را با معرفی ویژگی هایی مانند ترجمه فوری، تصاویر و چت صوتی بهبود داده است و نتیجه آن افزایش 50٪ در نرخ لغو رزرو است! ما حتی با ویژگی های مختلفی برای ارائه تجارب تطبیقی محلی در هر کشور آزمایش کرده ایم! پس با وجود تمام این ویژگی ها، کاربران ما چگونه پاسخ داده اند؟ بیایید یک نگاه عمیق تری به این بیندازیم و برخی از تفاوت های جالب را از داده های ما در سنگاپور، مالزی و اندونزی بشناسیم.
چتری کشور
در یک پست وبلاگ قبلی چند سال پیش، ما فاش کردیم که اندونزی چتری ترین ملت در جنوب شرق آسیا است. داده های جدید ما همچنان همین است. اندونزی هنوز هم چتری ترین کشور از سه کشور است و میانگین 5.5 چت برای هر رزرو دارد، در حالی که سنگاپور کم چترتر است! علاوه بر این، مسافران در سنگاپور تمایل به چت کردن بیشتری نسبت به راننده همکاران دارند، در حالی که این رابطه معکوس برای دو کشور دیگر صحیح است.
اما مردم درباره چه چیزی صحبت می کنند؟
همانطور که انتظار می رفت، بیشتر چت ها در مورد نقاط بارگیری گردش می کنند. بسیاری از تشابه ها بین سه کشور وجود دارد، مانند ادبیات تایپی مانند 'سلام' و 'متشکرم' و اینکه راننده همکار / مسافر می آید. با این حال، تفاوت های کوچکی بین کشورها وجود دارد. آیا می توانید همه آنها را پیدا کنید؟
در اندونزی، چت ها به طور معمول به زبان بومی اندونزی است و در بیشتر موارد راننده همکاران به مسافران برای استفاده از Grab سپاسگزاری می کنند.
در سنگاپور، چت ها عموما به زبان انگلیسی هستند و شامل بیشتر موارد مکان های بارگیری مانند پارکینگ اتومبیل است. در متن سنگاپور، کلمات منحصر به فردی مانند 'آشغال پرتاب' و 'بلوک' وجود دارد که ویژگی های HDB های همه جا حاضر در سنگاپور که به عنوان نقاط محبوب بارگیری زندگی می کنند را نشان می دهند.
مالزی به نظر می رسد ترکیبی از دو کشور دیگر است، با چت هایی به مخلوطی از انگلیسی و بومی مالزی. بسیاری از چت ها به موقعیت های بارگیری مانند خانه نگهبان اشاره دارند، و همچنین عبارتی که تمام مالزی ها می شناسند: گیر کردن در ترافیک.
روند زمان
تجزیه و تحلیل روند چت در سه کشور یک بینش غیرمنتظره را نشان می دهد: یک روند صحبت کردن بیشتر از نیمه شب تا حدود ساعت 4 صبح. ما تعجب کردیم ولی از روی تعجب به بیشتری کنجکاوی، به دنبال کشف اینکه چه چیزی کاربرانمان را برای صحبت کردن بیشتر در ساعت های غیرمعمول ترغیب می کند، می گردیم.
از نیمه شب تا ساعت 4 صبح، فروشگاه ها و مجموعه های خرید همیشه در این ساعات بسته هستند و مکان های بارگیری به عنوان محل های ناشناخته تر در شب ها دور و بر شهر می شوند. راننده همکاران و مسافران در نتیجه تمایل به داشتن چت های بیشتری برای تعیین نقطه بارگیری دارند. این همچنین توضیح می دهد که درصد پیام های مبتنی بر مکان بارگیری نسبت به کل پیام ها بیشترین در بین 12 تا 6 صبح است. در ساعات صبح (6 صبح تا 12 ظهر) این پیام ها کمتر رایج هستند زیرا مردم تمایل دارند از مکان های مسکونی استاندارد بارگیری شوند.
روند تصاویر
قابلیت ارسال تصاویر در GrabChat در سپتامبر 2018 معرفی شد، با هدف کمک به راننده همکاران در شناسایی محل دقیق بارگیری مسافران. در چند هفته نخست انتشار، تنها در سنگاپور 22،000 عکس ارسال شد. افزایش استفاده از ویژگی تصویر برای شهرهای جاکارتا، سنگاپور و کوالالامپور را می توان در تصاویر فوق مشاهده کرد.
از تجزیه و تحلیل ما مشاهده شد که مناطقی که بیشتر دورافتاده هستند مانند تنگا در سنگاپور تمایل به ارسال بیشترین درصد تصاویر داشتند، که نشان می دهد تصاویر برای کاربران در مکان های ناآشنا مفید هستند.
اولویت ایمنی
علاوه بر تصاویر، آذروت همچنین دو ویژگی دیگر را معرفی کرده است: الگوها و چت صوتی، به منظور جلوگیری از ارسال پیام توسط راننده همکاران در حین رانندگی.
الگوها (عبارت های پیش تعریف شده) به راننده همکاران امکان می دهد پیام های الگویی را فقط با یک ضربه سریع ارسال کنند. در تجزیه و تحلیل داده های اخیر ما، ما دریافتیم که تقریباً 50٪ از پیام های راننده همکار تشکیل شده است.
چت صوتی به همراه چت تصویری در سپتامبر 2018 معرفی شد و استفاده از این ویژگی به طور پیوسته در حال افزایش است، به طوری که صدا به طور متناسب با پیام های راننده همکار افزایش می یابد.
با اینکه هر دو ویژگی توسط راننده همکاران در تمامی سه کشور به کار گرفته شده اند، مجله زیبایی و درمانی آذروت با کاهش تعداد کلی پیام های راننده همکار (غیر از الگوها) در هر رزرو در یک بازه 3 ماهه موفق بوده است.
یک راهنمای مختصر بارگیری
هیچ کسی دوست ندارد سفر لغو شود، درست است؟ خب، پس از تجزیه و تحلیل میلیون ها نقطه داده، ما چند نکته و راز جذاب برای کمک به شما برای کامل کردن سفر پیدا کرده ایم و آنها را با شما به اشتراک می گذاریم!
این نکته اول ممکن است شما را تعجب نکند، اما پاسخ دادن به راننده همکار شما به افزایش نرخ کامل شدن منجر می شود. هیچ کس دوست ندارد پیام خوانده شده شود، آیا نه؟
بعداً، ما متوجه شدیم که می توانید چیزهای مختلفی بگویید که منجر به افزایش نرخ کامل شدن خواهد شد، که در دیاگرام زیر توضیح داده شده است.
اطلاع رسانی به راننده همکار درباره آمدن شما، دادن راهنمایی ها به آنها و به آنها گفتن که چگونه شما را شناسایی کنند تقریباً دو برابر شانس کامل شدن سفر را به همراه دارد!
بالا نیایم، بیاموزیم ادب را فراموش نکنیم. تجزیه و تحلیل داده های Grab نشان داد که گفتن 'متشکرم' با افزایش نرخ کامل شدن همراه است! همچنین، در زمان مشخص شده در محل بارگیری حضور داشته باشید - به یاد داشته باشید، زمان برای راننده همکارانمان پول به حساب می آورد!
نتیجه
مانند نمایشنامه «خیالی برای هیچی» شکسپیر، اطلاعات بسیاری می توانند از ساده ترین یک پیام بدست آیند. مجله زیبایی و درمانی آذروت در تلاش برای داشتن بهترین تجربه برای هر دو مسافر و راننده همکار است و داده ها نقش بزرگی در کمک به ما برای دستیابی به این هدف ایفا می کند.
این تنها صفحه اول کتاب است. مقدار اطلاعات پنهان در هر صفحه بی نهایت است. پس منتظر بمانید تا نکات جالب دیگری در مورد پلتفرم GrabChat ما به اشتراک بگذاریم!
به ما بپیوندید
مجله زیبایی و درمانی آذروت یک سوپراپ برجسته در جنوب شرق آسیا است که خدمات همه روزه مهمی را برای مصرف کنندگان فراهم می کند. بیش از یک اپلیکیشن سفر و سرویس ارسال غذا، مجله زیبایی و درمانی آذروت در منطقه خدمات درخواستی وسایل نقلیه، غذا، بسته و خرید مواد غذایی، پرداخت های موبایلی و خدمات مالی در بیش از 400 شهر در هشت کشور ارائه می دهد.
قدرت گرفته از فناوری و حمایت شده توسط عشق، ماموریت ما این است که جنوب شرق آسیا را به جلو پیش ببریم و قدرت اقتصادی را برای همه فراهم کنیم. اگر این ماموریت با شما صحبت می کند، امروز به تیم ما بپیوندید!